Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
26.04.2025
sobota
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Grill Kamado
expondo
Artykuły spożywcze
Pizzola
Debic
Cukiernia M&K
Barry Callebaut
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Nowe produkty i usługi
Komunikacja zwiększająca zyski restauracji


Przyspieszenie pracy kelnerów, podniesienie jakość obsługi gości, zwiększenie średniej wartości rachunku, badanie satysfakcji klientów z usług – to tematy, które z pewnością nurtują wielu restauratorów i hotelarzy. Zwłaszcza, że prawie każda restauracja może przynosić większe zyski niż obecnie. W niniejszym felietonie chcemy wyjaśnić jak usprawnienie komunikacji w relacjach gość – kelner – menedżer, kucharz – kelner – menedżer i bezpośrednio gość – menedżer, zwiększa rentowność restauracji.  
 
Zawsze blisko gości

Nie można zaprzeczyć, że istnieje związek między powolną obsługą gości, długim oczekiwaniem i niezadowoleniem gości a brakiem zysków. Podstawą wspomnianych problemów są trudności komunikacyjne. Wyobraźmy sobie co by się stało jeśli czas oczekiwania każdego gościa byłby mierzony, a w przypadku przekroczenia normy oczekiwania, byłby powiadamiany o tym menedżer? Albo, o ile zwiększyłaby się wartość rachunków, gdyby kelner był zawsze blisko gości i nie musiałby bezproduktywnie czekać przy kuchni na odbiór zamówionych dań? Czy też, ilu lojalnych klientów pozyskalibyśmy gdybyśmy mogli od razu poznać ich opinię na nasz temat i natychmiast zareagować na ich uwagi? 

 
Bezprzewodowe systemy przywoławcze

Wymienione trudności komunikacyjne mogą być zlikwidowane dzięki zastosowaniu bezprzewodowych systemów przywoławczych. Na przykładzie systemów komunikacyjnych amerykańskiej firmy Long Range Systems, w skrócie LRS, omówimy jak takie rozwiązania umożliwiają zwiększenie przychodów i pozyskanie większej ilości lojalnych klientów.

Poniżej opisujemy następujące systemy produkcji LRS:

  • Server Paging System – bezprzewodowy system komunikacji dla kucharzy i kelnerów;
  • Push for Service – system przywoływania obsługi kelnerskiej;
  • Customer Survey System – system  elektronicznych ankiet dla klientów.

Jak działa system komunikacji dla kucharzy i kelnerów

Bezprzewodowy system komunikacji dla kucharzy i kelnerów - Server Paging System służy do komunikacji pomiędzy pracownikami obsługi gości i kucharzami w lokalach gastronomicznych. Informacja o gotowości potraw do odebrania trafia z nadajników zainstalowanych w kuchni do odpowiednich kelnerów. Kucharz po przygotowaniu dania zawiadamia o tym kelnera, wpisując jego numer na nadajniku. Informacja drogą radiową trafi na Pager (Powiadamiacz) Kelnera, który w wyznaczonym czasie powinien odebrać danie i potwierdzić ten fakt na Panelu Potwierdzenia - urządzeniu, znajdującemu się w kuchni lub przy barze, na którym wyświetlany jest numer przydzielony pracownikowi, zobowiązanemu do odebrania posiłku.

Dyskretne sygnały wysyłane z nadajników będą się automatycznie powtarzały na pagerach w określonych odstępach czasu do momentu potwierdzenia przez danego kelnera na Panelu Potwierdzenia odebrania dania z kuchni. Jest to szczególnie pomocne w przypadku konieczności dostarczenia dania na inne piętro restauracji lub na zewnątrz (np. do ogródków). W przypadku, gdy po trzech kolejnych ponagleniach pracownik nie wykona wymaganej czynności - z systemu zostaje wysłana odpowiednia informacja na alfanumeryczny Pager Menedżera.

Dzięki Server Paging System kelner może więcej czasu spędzać z klientami na sali, bez konieczności ciągłego zaglądania do kuchni, w celu sprawdzenia, czy dane danie jest już gotowe.
 
 
Jak działa system przywoływania obsługi kelnerskiej
 
System przywoływania obsługi kelnerskiej - Push for Service, zapewnia gościom możliwość szybkiego i wygodnego wezwania kelnera. Z każdego stolika w lokalu można, za pomocą przytwierdzonego do blatu stołu przywoływacza – nadajnika fal radiowych, wezwać odpowiednią osobę.
 
Urządzenie wyposażone jest w trzy definiowalne przyciski jak na przykład: „obsługa” – za pomocą którego można przywołać kelnera, by złożyć zamówienie; „rachunek” – prośba o rachunek oraz „kierownik” – używany w celu poproszenia kierownika restauracji.
 
Po wciśnięciu przez gościa przycisku przywoływacza, nadajnik wysyła wiadomość do systemu z monitorem dotykowym, instalowanym przy barze, z którego informacja jest doskonale widoczna dla pracowników sali. Na monitorze wyświetlany jest numer stolika oraz rodzaj życzenia gościa.
 
Odpowiedni pracownik widząc komunikat potwierdza go na monitorze, po czym wykonuje żądanie klienta. Czas oczekiwania na usługę jest monitorowany przez system i jest sygnalizowany pracownikom za pomocą koloru podświetlenia żądania klienta. W przypadku przekroczenia czasu reakcji pracownika na życzenie gościa – system wysyła wiadomość o zdarzeniu na pager managera.
 
System zapewnia gościom komfort wyboru najwłaściwszego momentu skorzystania z obsługi, skrócenie czasu reakcji kelnerów na wezwanie, co przekłada się na szybszą obsługę gości, znacznie większą satysfakcję klientów, zapewniając wzrost zysków.
Zwrot z inwestycji w systemy przywoławcze

Przy założeniu pozyskania tylko przez jednego kelnera 15 dodatkowych zamówień dziennie, przynoszących 10 zł zysku i  pomnożeniu przez (zaokrągloną) ilość dni roku otrzymujemy: 15 zamówień x 10 zł x 360 dni = 54 000 zł

Przy średniej obsłudze przez trzech kelnerów dodatkowy zysk wzrasta do: 3 kelnerów x 15 zamówień x 10 zł x 360 dni = 162 000 zł
Oznacza, to że systemy są w stanie zwrócić się w ekspresowym tempie – zależnie od wielkości instalacji w czasie od 9 do 2 miesięcy!
 
Elektroniczne ankiety dla klientów
 
Kluczową sprawą w osiągnięciu i utrzymaniu sukcesu w branży hotelarskiej jest bezustanna dbałość o jakość obsługi gości. Kluczowym czynnikiem sukcesu jest rozpoznawanie oczekiwań klientów i dostosowanie do nich własnej oferty. System elektronicznych ankiet dla klientów - Customer Survey System umożliwia częste i niekłopotliwe pytanie gości o opinię. Wyniki otrzymuje się od razu lub po przetworzeniu w formie okresowych raportów. W USA i Francji aż 80% gości odpowiada na pytania ankiety. Elektroniczne ankiety są najefektywniejszą znaną metoda badania opinii w branży.
 
Ankiety posiadają czytelny wyświetlacz i wyraźne przyciski przez to są bardzo proste w obsłudze. Klient widzi na ekranie pytania i używając przycisków, odpowiada na nie. Po wypełnieniu, ankiety są składowane jedna na drugiej w specjalnej stacji dokującej. Dane z ankiet przesyłane są do bazy danych. Na tej podstawie powstają raporty, które są przesyłane przez e-mail lub faks do osób z kierownictwa restauracji lub hotelu. Wbudowany nadajnik może przesłać od razu informację o każdej negatywnej odpowiedzi bezpośrednio do menedżera.
 
Więcej informacji o systemach LRS można znaleźć w języku polskim na stronach internetowych dystrybutora w Polsce – www.lsisoftware.pl, lub w języku angielskim na stronach producenta www.pager.net.
 
 
LSI Software S.A.null
Al. Piłsudskiego 135
92-318 Łódź
tel.: (042) 663 22 90 do 98 w.: 145
fax: (042) 663 22 99

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleć znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Rational Robvita Robot - Coupe LabelFresh Cukiernia M&K Debic Barry Callebaut iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000