Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
09.06.2025
poniedziałek
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Grill Kamado
expondo
TECNOINOX
Artykuły spożywcze
Pizzola
Debic
Cukiernia M&K
Barry Callebaut
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Nowe produkty i usługi
Kampania Społeczna Biała Lilia



W Warszawie ruszyła Kampania Społeczna Biała Lilia. Przez dwa miesiące wakacyjne restauratorzy ze Śródmieścia mają szansę zdobyć certyfikat poświadczający bezpieczeństwo żywności w danym lokalu.

28 czerwca 2007 roku w hotelu Jan III Sobieski odbyła się konferencja prasowa i uroczysta gala, podczas której organizatorzy i patroni przedstawili, na czym polega program. Biała Lilia ma dwa główne cele do zrealizowania – twierdzi Beata Mularska Dyrektor Marketingu z firmy JohnsonDiversey, która jest organizatorem kampanii. Pierwszy z nich to podnoszenie świadomości higienicznej mieszkańców Warszawy, w tym także właścicieli i pracowników restauracji; kolejny – poprawa jakości oferowanych w obiektach gastronomicznych produktów i poprawa bezpieczeństwa żywności.

Liczymy także, że kampania Biała Lilia utrwali dobrą reputację polskiej i warszawskiej kuchni i gastronomii nie tylko wśród mieszkańców miasta, ale też turystów odwiedzających stolicę – powiedział Marcin Rzońca, Zastępca Burmistrza Dzielnicy Warszawa Śródmieście.

Kampania polega na przeprowadzaniu przez wykwalifikowanych audytorów - studentów Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego (która jest również patronem kampanii) tzw.  audytów zerowych. Audytorzy wyposażeni w palmtopy z odpowiednim oprogramowaniem przeprowadzą badanie w każdym obiekcie gastronomicznym, który wcześniej wyrazi chęć wzięcia udziału w kampanii.

Udział właścicieli i managerów restauracji ze Śródmieścia jest całkowicie dobrowolny i bezpłatny. Wystarczy zadzwonić pod numer: 0 603 765 022 i umówić się na spotkanie z audytorem.

Badanie będzie przebiegało dwufazowo: w pierwszej część audytor przeprowadzi inwentaryzację, na podstawie której, w drugiej fazie, program wygeneruje listę pytań. Właściciel restauracji przechodząc przez wszystkie pomieszczenia obiektu z audytorem oceni poszczególne etapy przygotowywania i serwowania żywności odpowiadając „tak” lub „nie” na stawiane pytania.

Na koniec właściciel lub manager obiektu otrzyma wydruk raportu pokontrolnego z rekomendacjami dotyczącymi obszarów, które otrzymały negatywną ocenę, a wszystkie dane z komputera audytora znajdą się na serwerze SGGW. Cały audyt może trwać od 40 minut do 4-5 godzin – w zależności od wielkości danego lokalu – podsumowuje Beata Mularska

Wszystkie lokale, które na sto punktów uzyskają w badaniu co najmniej 80%, otrzymają certyfikat poświadczający bezpieczeństwo żywności ważny przez 6 miesięcy. Na drzwiach lokalu znajdzie się specjalna nalepka z symbolem Białej Lilii, potwierdzająca jakość usług.

Restauracje, które za pierwszym razem nie zbiorą wymaganej do certyfikowania ilości punktów mogą zgłaszać wnioski o ponowny audyt w czasie trwania kampanii. Ich szanse na pozytywne przejście badania w drugiej turze są bardzo duże. Wszystko ze względu na raport, który z pewnością pomoże uświadomić restauratorom, jakie ewentualne nieprawidłowości funkcjonują w ich obiektach.

Audytorzy podpowiedzą jak je zlikwidować, gdyż równorzędnym do pozostałych celów kampanii jest pomoc ze strony ekspertów z firmy JohnsonDiversey i naukowców z SGGW w dostosowaniu procesów produkcji żywności do wymogów prawa polskiego i unijnego (Dobre Praktyki Higieniczne, Dobre Praktyki Produkcyjne i system HACCP)  - stwierdził na konferencji Andrzej Kaczan, Prezes JohnsonDiversey Polska.

Patroni Kampanii Biała Lilia: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy – Hanna Gronkiewicz-Waltz, Burmistrz Dzielnicy Śródmieście – Wojciech Bartelski, Rektor SGGW – prof. dr hab. Piotr Borecki, firma JohnsonDiversey, Warsaw Destination Alliance, Klub Szefów Kuchni.

Biała Lilia to projekt międzynarodowy. Jego początki sięgają 2003 roku, kiedy to firma JohnsonDiversey zaczęła kampanię White Lily w Istambule w Turcji. W pierwszym roku jej trwania udało się certyfikować tylko ¼ zgłoszonych do audytu restauracji. W kolejnych latach było już coraz lepiej – co najmniej 60% zgłoszonych lokali oznaczonych został symbolem Białej Lilii.

Teraz w Turcji jest około 1000 obiektów gastronomicznych, które gwarantują bezpieczeństwo żywności. To sporo, zwłaszcza gdy weźmie się pod uwagę fakt, że certyfikaty nie są przyznawane na zawsze, a na 6 miesięcy – zauważa Yagmur Sagnak, Wiceprezydent Regionu CETAM JohnsonDiversey (Europa Środkowo-Wschodnia, Turcja, Bliski Wschód, Afryka).

O popularności i prestiżu certyfikatu Białej Lilii świadczy fakt, że tureccy restauratorzy próbowali wymyślić jakiś konkurencyjny dla White Lily projekt. Stworzyli „program” i nalepkę White Tulip, którą każdy mógł mieć na swoich drzwiach – opowiada Yagmur Sagnak. Klienci restauracji szybko zorientowali się jednak, że istnieje diametralna różnica w jakości usług świadczonych przez restauracje, które oznaczone są Białą Lilią, a tymi, które mają naklejkę Białego Tulipana. W ten sposób ten drugi „projekt” w ogóle nie zadziałał.

Joanna Załęska – Gastrona.pl

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



"informacja"
(08.08.2007 - 13:25)  (k)
 Wersja do druku         Poleć znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Robvita Robot - Coupe Rational LabelFresh Cukiernia M&K Debic Barry Callebaut iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000