Herbata na ustach wszystkich
Pod takim hasłem odbywają się w tym roku trzecie ogólnopolskie Dni Herbaty organizowane pod patronatem Dilmah. Herbaciany festiwal rozpoczął się 1 października i potrwa cały miesiąc.
Dni Herbaty w październiku
Już po raz trzeci Dilmah zaprasza na październikowe Dni Herbaty. Podobnie jak w roku ubiegłym odbywają się one w wybranych restauracjach, kawiarniach i sklepach w całej Polsce, a także w galeriach fotografii oraz na łamach prasowych i w Internecie.
Dni Herbaty w restauracjach
W lokalach gastronomicznych Dni Herbaty reprezentowane są przez pięć projektów: Herbata w kolorze, w ramach którego Dilmah oferuje cztery herbaty czarne z różnych regionów upraw; Herbata z dodatkami, stanowiący propozycję na rozgrzewające napoje przygotowane na bazie herbaty z dodatkiem m.in. owoców, warzyw, ziół; Herbata do smaku, projekt prezentujący sztukę łączenia herbaty z jedzeniem; Herbata czy herbata, promujący świadomy wybór naparu odpowiedniego do nastroju, pory dnia i preferencji smakowych; Trzecia edycja mistrzostw Dilmah Tea Sommelier Competition, podczas których najlepsi sommelierzy, barmani i kelnerzy z całej Polski rywalizowali o prestiżowy tytuł i nagrodę - szkolenie kiperskie na Cejlonie.
Herbata i fotografia
Celem Dni Herbaty jest promocja kultury herbaty. Dlatego właśnie zorganizowaliśmy wystawę fotografii z Cejlonu oraz konkurs fotograficzny "Herbata wokół nas" - informuje przedstawiciel organizatora Dni Herbaty, Piotr Witomski. Wystarczyło sfotografować "herbatę po polsku", żeby wygrać bardzo atrakcyjne nagrody - m.in. wyprawę fotograficzną na Cejlon. Konkurs wystartował w połowie sierpnia i zakończył się 20 października. Tegorocznymi partnerami wydarzenia są National Geographic, Fotopolis, Akademia Fotografii oraz Lowepro.
Poza tym na Dniach Herbaty...
...promowana jest jakość herbaty cejlońskiej na półkach sklepowych, pojawiło się wiele niespodzianek w sklepie internetowym www.sklep.dilmah.pl, odbyła się premiera nowego wortalu wiedzy herbacianej www.dilmah.pl, a także wydana została druga edycja kalendarza "zdzierkowego" pod redakcją Marka Przybylika z opowieściami o herbacie, a także felietonami Marka Kondrata (o winie), Jerzego Iwaszkiewicza (o motoryzacji) i Piotra Adamczewskiego (o kulinariach) oraz rysunkami satyrycznymi Zbigniewa Jujki.
Co? Gdzie? Kiedy?
Szczegółowe informacje na temat Dni Herbaty znajdą się na stronie www.dniherbaty.pl
Dilmah Tea Sommelier Competition 2009
Konkurs Dilmah Tea Sommelier Competition 2009 rozstrzygnięty! Tegorocznym zwycięzcą organizowanego przez Dilmah konkursu herbacianych sommelierów został reprezentant zakopiańskiego hotelu Belvedere - Mateusz Rumiński.
Do konkursu finałowego zakwalifikowało się dziesięcioro sommelierów z całej Polski - Wrocławia, Smolca, Jeleniej Góry, Zakopanego, Lublina, Radomia, Łodzi, Piaseczna i Warszawy. Zadaniem każdego z nich było przygotowanie herbaty z dodatkami według własnej receptury oraz zaparzenie filiżanki herbaty dopasowanej do jednego z dań konkursowego menu.
Najtrudniejszym jednak zadaniem była rozmowa z Jurorami - Piotrem Adamczewskim (przewodniczącym składu sędziowskiego), Aldoną Witak (Food Service), Łukaszem Klesykiem (Kuchnia), Pawłem Dudziakiem i Kamilem Maliszewskim (Dilmah).
Sommelierzy sądowali gusta i oczekiwania Jurorów, starali się dobrać najodpowiedniejszy napar do wskazanej przez nich przekąski, lub odwrotnie - przekąskę do wybranej z karty herbaty. Oceniana była także wiedza o herbacie - umiejętność wyjaśnienia jej smaku i charakteru, a nawet… barwy naparu. Łukasz Klesyk, testujący herbaciane drinki na gorąco, poszukiwał w nich przede wszystkim równowagi i harmonii smaków, aromatów oraz faktury. Jak się okazało, tylko jednemu z sommelierów udało się stworzyć kompozycję idealną, ocenioną na najwyższą liczbę punktów.
Zwycięzcą Dilmah Tea Sommelier 2009 został Mateusz Rumiński, dla którego był to już drugi udział w finale konkursu. W klasyfikacji końcowej wyprzedził on Daniela Misztala z lubelskiej restauracji Grodzka 15 oraz Daniela Kanię z wrocławskiej restauracji Bernard. Nagrodą dla najlepszego herbacianego sommeliera jest wyprawa na Cejlon, zwiedzanie plantacji i fabryk herbaty oraz sesja kiperska w Tea Roomie.
Międzynarodowa Szkoła Herbaty
Cejlońska marka herbaty Dilmah oraz francuski Instytut Paula Bocuse’a utworzyły w Lyonie pierwszą międzynarodową Szkołę Herbaty. Od 1 października 2009 Szkoła Herbaty stanowi integralną część programu I roku Hotelarstwa i Gastronomii Instytutu Paula Bocuse'a.
Po ukończeniu kursu studenci będą potrafili właściwie zaparzyć i podać każdy rodzaj herbaty, a także dobierać odpowiednią herbatę do potraw i tworzyć na bazie herbaty oryginalne dania i koktajle. Mimo iż herbata budzi coraz większe zainteresowanie konsumentów na całym świecie, w dużej mierze dzięki rosnącej świadomości jej walorów zdrowotnych, sztuka jej prawidłowego parzenia i podawania wciąż pozostaje rzadką umiejętnością.
Jednym z głównych celów Szkoły Herbaty jest zmiana tego stanu rzeczy, poprzez edukację osób, które w niedalekiej przyszłości będą decydowały o jakości kuchni i obsługi wielu znakomitych restauracji i hoteli na całym świecie. Dzięki rzetelnej wiedzy na temat herbaty i czynników wpływających na jej jakość, smak i aromat, absolwenci Instytutu będą proponować swym gościom doskonałą herbatę, zaparzoną i podaną w doskonały sposób.
W inauguracji przedsięwzięcia wzięli udział Paul Bocuse – jeden z najznakomitszych francuskich szefów kuchni i współzałożyciel Instytutu, oraz Merrill J. Fernando –założyciel marki Dilmah i jeden z najbardziej doświadczonych kiperów herbaty na świecie.
Moją misją jest przywrócenie herbacie jej blasku: najwyższej jakości i różnorodności – powiedział w swym przemówieniu Merrill J. Fernando. – Misję tę uda mi się wypełnić tylko pod warunkiem, że będę umiał podzielić się z innymi moją wiedzą i miłością do herbaty. Współpraca z Instytutem Paula Bocuse'a to dla nas wielki zaszczyt, a także ważny krok na tej drodze. Będziemy mieli okazję przedstawić studentom Hotelarstwa i Gastronomii herbatę z perspektywy producenta i przekonać ich, że herbata to napój wyjątkowy, zasługujący na ich szacunek i atencję.
Instytut Paula Bocuse’a został założony w 1990 roku przez słynnego francuskiego szefa kuchni Paula Bocuse’a oraz Gerarda Pelissona, współzałożyciela Grupy Accor. Instytut mieści się w XIX wiecznym zamku na przedmieściach Lyonu i rocznie rekrutuje ok. 380 studentów z 35 krajów.
Założycielem marki Dilmah jest rodowity Cejlończyk od 57 lat związany z produkcją herbaty – Merrill J. Fernando. Swoją rodzinną firmę, jedną z największych na świecie w przemyśle herbacianym, prowadzi razem z synami, Dilhanem i Malikiem, od których imion została utworzona nazwa marki. Dilmah jest firmą w pełni lankijską, co oznacza, że produkowana przez nią herbata pochodzi z miejscowych plantacji (w dużej części będących własnością Dilmah), przetwarzana jest w miejscowych fabrykach i na miejscu paczkowana. Proces produkcji odbywa się pod czujnym okiem założyciela Dilmah – jednego z najlepszych kiperów i znawców herbaty na świecie oraz „autora” wszystkich herbat Dilmah. Na każdej paczce herbaty Dilmah znajduje się zdjęcie i podpis Merrilla J. Fernando, co podkreśla jego osobiste zaangażowanie i stanowi gwarancję jakości. Dilmah prowadzi działania na rynkach światowych kierując się zasadami etyki i propagując wśród przedsiębiorców postawę społecznej odpowiedzialności. Międzynarodowa organizacja Medinge Group wyróżniła w 2005 roku markę Dilmah przyznając jej tytuł „Marki z sumieniem”.
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.