Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
28.03.2024
czwartek
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Debic
Cukiernia M&K
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Forum ekspertów
Wywiad z członkiem Zarządu firmy RATIONAL Markusem Paschmannem


Markus Paschmann – członek zarządu RATIONAL od ponad roku kieruje działem marketingu i sprzedaży firmy. W poniższym wywiadzie opowiada o minionym roku finansowym, celach na rok bieżący oraz o tym dlaczego w firmie wszystko jak zwykle kręci się wokół klienta.

Joanna Buczyńska – Szanowny Panie Paschmann, jak wyglądał Pański pierwszy rok w firmie RATIONAL?

Markus Paschmann – Od początku zafascynowała mnie orientacja firmy na klienta. Ciężko znaleźć inne przedsiębiorstwo, które w tak wielu zakresach stawiałaby interes klienta na pierwszym miejscu jak ma to miejsce w RATIONAL. W związku z tym jednym z moich priorytetów było spotkanie się z jak największą liczbą klientów – aby jak najlepiej poznać ich środowisko pracy i ich potrzeby. Im bardziej będziemy zacieśniać kontakt z klientami, tym łatwiej będzie nam rozwijać nasze produkty i usługi w sposób korzystny dla klienta. Z tego właśnie powodu ponownie dostosowaliśmy organizację naszego systemu sprzedaży w sposób pozwalający jeszcze bardziej zbliżyć się do klienta.

Joanna Buczyńska – Firma bardzo dużo zainwestowała w USA. Dlaczego akurat tam?

Markus Paschmann – Ameryka Północna ma ogromny potencjał, a same Stany Zjednoczone to najważniejszy pojedynczy rynek świata, na którym pracuje ponad 900 000 zawodowych szefów kuchni. Większość z nich ciągle jeszcze używa w pracy tradycyjnych urządzeń kuchennych. Naszym celem jest pomóc tamtejszym kuchniom osiągnąć nowy poziom technologiczny.

Joanna Buczyńska – Co dokładnie zrobiono?

Markus Paschmann – Rozbudowaliśmy sieć sprzedaży i przekonstruowaliśmy całą naszą infrastrukturę. Obecnie, dzięki stworzeniu centralnego centrum logistycznego, możemy działać na rzecz klientów znacznie szybciej i precyzyjniej. W całym kraju utworzyliśmy nowe kuchnie pokazowo-szkoleniowe oraz szkoły kulinarne, w których przybliżam szefom kuchni naszą technologię. Każdy ma teraz możliwość uczestnictwa w seminarium RATIONAL CookingLive w pobliżu swojego miejsca zamieszkania lub pracy i zapoznać się na żywo z działaniem naszych urządzeń.

Joanna Buczyńska – Czy Państwa działania przyniosły efekt?

Markus Paschmann – Już dziś mogę powiedzieć, że tak. W drugiej połowie ubiegłego roku zauważyliśmy znaczący wzrost popytu. Rynek reaguje pozytywnie. Bieżący rok zaczęliśmy więc bardzo optymistycznie, zwłaszcza, że jesteśmy dobrze pozycjonowani i mamy bardzo zmotywowany zespół.

Joanna Buczyńska – Byliście Państwo także aktywni w pozostałych częściach świata. Swoją kolejną innowacją – SelfCookingCenter 5Senses – firma RATIONAL zwróciła na siebie uwagę na wszystkich kontynentach. Liczne media uznały urządzenie kulinarne o 5 zmysłach nowym standardem wydajności w kuchni profesjonalnej. Jak odebrali to urządzenie klienci?

Markus Paschmann – Jak na razie otrzymujemy z całego świata w zasadzie tylko entuzjastyczne informacje zwrotne. SelfCookingCenter 5Senses pozwala uzyskać znakomite efekty kulinarne i to właśnie najbardziej podoba się naszym klientom. Dostarczamy produkt bez zbędnych ozdobników, który dokładnie jak oczekują tego od nas kucharze zapewnia najwyższą jakość i maksymalną wydajność. Szczególnie w Ameryce oraz w Azji klienci są pod wrażeniem, jak łatwe jest to urządzenie w użytkowaniu. Z SelfCookingCenter 5Senses zrobiliśmy jeszcze jedno: w otwarty sposób pokazaliśmy, co się kryje za naszą technologią. Zostało to szczególnie dobrze odebrane w Europie. Urządzenie komunikuje się z kucharzem, mówi mu, kiedy stosuje określone ustawienia. Ponownie zwiększyło to, i to w dość znaczący sposób, zaufanie naszych klientów do jakości naszych urządzeń. Dobrze postrzegane są także aplikacje międzynarodowe. Urządzenie ma w swoim repertuarze wiele dań z różnych kuchni świata i klienci chętnie wykorzystują tę wiedzę kulinarną. Częściej wypróbowują międzynarodowe przepisy, dzięki czemu rozszerzają swoje menu. Oprogramowanie SelfCookingCenter 5Senses jest dostępne dla właścicieli poprzednich modeli naszego urządzenia bezpłatnie i to też jest doceniane.

Joanna Buczyńska – Marka RATIONAL jest znana z kompleksowości usług. Czy i w tym zakresie pojawią się jakieś innowacje?

Markus Paschmann – Nasz przekaz mówi, że oferujemy klientom produkty i usługi, które zapewniają im maksimum korzyści w codziennej pracy w kuchni, mowy więc nie może być o tym, że kończy się to wraz ze sprzedażą urządzenia. Wręcz odwrotnie wtedy tak naprawdę się to zaczyna. Jesteśmy do dyspozycji naszych klientów i to niezależnie od tego, czy ich urządzenie jest nowe czy stare. Działania nasze odbywają się na wielu poziomach: zaczynając od opieki nad klientem przez naszych certyfikowanych dealerów, idąc przez wsparcie techniczne i kończąc na wsparciu szefa kuchni w jego środowisku pracy. Zamierzamy ponownie w znaczący sposób rozszerzyć zakres naszych usług we wszystkich obszarach.

Joanna Buczyńska – Jak daleko chcecie Państwo pójść w zakresie wspierania szefów kuchni?

Markus Paschmann – Mało która firma na rynku ma tylu zadowolonych klientów co my, ale niektórzy z nich mogliby w swojej pracy jeszcze lepiej wykorzystywać nasze urządzenia. W tym właśnie zakresie chcemy pomóc. Chcemy pokazać szefom kuchni, jak korzystać z naszych produktów i wyposażenia dodatkowego, aby uzyskać maksimum korzyści dla swojego menu. Od bieżącego roku będziemy jeszcze więcej inwestować w szkolenie naszych klientów.

Joanna Buczyńska – Czyli?

Markus Paschmann – W różnych częściach świata szefowie kuchni mają różne potrzeby. Z tego powodu nie będzie standardowego pakietu dla wszystkich krajów świata. Skupimy się na stworzeniu optymalnego programu szkoleniowego dla każdego kraju. Na jednych rynkach będziemy szkolić w zakresie naszej technologii od podstaw, na innych szkolenia będą bardziej zaawansowane. W tym właśnie zakresie wykorzystamy bliskość w relacji z klientem: zbliżając się o kolejny krok do szefów kuchni na całym świecie, jeszcze bardziej zrozumieliśmy ich potrzeby i wymagania. Pomoże nam to zaoferować to, czego klienci naprawdę potrzebują.

Joanna Buczyńska – Co zostało zrobione nowego w sferze dotyczącej dealerów firmy RATIONAL?

Markus Paschmann – Spędziliśmy miniony rok na optymalizacji naszej sieci dealerskiej i zwiększaniu transparentności w stosunku do klientów. Wprowadziliśmy system certyfikacji, który pomaga naszym klientom rozpoznawać, jakie usługi oferuje dealer naszej firmy. Niezależnie od tego, czy klient chce uzyskać konsultację dotyczącą produktu, czy chciałby zmówić spersonalizowany projekt nowej kuchni, jest zainteresowany uczestnictwem w seminarium szkoleniowym czy chciałby obejrzeć urządzenia demonstracyjne, może na jeden rzut oka sprawdzić, który dealer w jego pobliżu może mu to zaoferować. Dealerzy są zarejestrowani na naszej stronie internetowej wraz z oferowanymi przez siebie usługami.

Joanna Buczyńska – Jak gwarantujecie Państwo jakość tych usług?

Markus Paschmann – Nasi dealerzy są regularnie szkoleni. Weryfikujemy i dokonujemy audytów, czy oferowane usługi spełniają nasze wymagania. Dealerzy spełniający je otrzymują certyfikat, swego rodzaju pieczęć, którą klienci mogą traktować jako znak wysokiej jakości.

Joanna Buczyńska – oraz kolejny krok w rozwoju listy oferowanych klientom korzyści?

Markus Paschmann – Tak jest. Będziemy w dalszym ciągu podążać tą ścieżką, ponieważ chcemy w jak najlepszy sposób służyć naszym klientom i być z nimi blisko. Na całym świecie.

Opublikowała: Karolina Odzimek

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleďż˝ znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Rational Robvita Robot - Coupe LabelFresh Debic Cukiernia M&K iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000