Międzynarodowe Jury pod przewodnictwem Jarosława Uścińskiego - Prezesa Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierników, oceniało pracę 11 par kucharzy. Finaliści, wyłonieni w ogólnopolskich eliminacjach, podczas rywalizacji przygotowywali przystawkę, deser oraz danie główne, których składniki dostarczył główny sponsor konkursu - Selgros Cash&Carry i Transgourmet.
- Oprócz szerokiej oferty produktów oraz rozwiązań logistycznych, które dostarczamy gastronomii naszą misją jest wspieranie kucharzy w ich rozwoju. Ściśle współpracujemy z OSSKIC, a także prowadzimy Akademię Kulinarną, w której szkolimy nie tylko naszych klientów, ale również młode pokolenie kucharzy. W zeszłym roku przygotowywaliśmy do Olimpiady Kulinarnej w Erfurcie reprezentację Polski Juniorów, która w światowej rywalizacji zdobyła srebrny i brązowy medal. – mówi Karol Lisiński, Menager Centrum Doradztwa Kulinarnego Selgros Cash&Carry i Transgourmet.
Jakość do wyboru
W tak prestiżowym konkursie jak Kulinarny Puchar Polski, liczy się nie tylko szerokie spektrum umiejętności i doświadczenie kucharzy, ale także jakość składników niezbędnych do przygotowywania finałowych dań. W konkursowej rywalizacji kucharze korzystali z dostarczonych przez Selgros m.in. halibuta czy czarnego ryżu z ekskluzywnej oferty Transgourmet Premium, które stanowiły składniki obowiązkowe konkursu, ustalone przez międzynarodowe Jury. Przystawka była przygotowywana z przepiórki świeżej, pistacji zielonej oraz octu balsamico di Modena, także z oferty Transgourmet Premium. Natomiast deser, pod hasłem ”Szarlotka – Twoja interpretacja” z jabłek grójeckich dostępnych w Selgros Cash&Carry. Zwycięzcami tegorocznej edycji KPP zostali kucharze z Torunia - Bartosz Peter i Rafał Kudliński.
Szeroka oferta
Selgros Cash&Carry stawia przede wszystkim na świeże produkty dla gastronomii oraz produkty marek własnych odpowiadające na potrzeby różnych klientów – prowadzących restauracje, hotele czy punkty zbiorowego żywienia. Produkty marki własnej Transgourmet Premium, Quality oraz Economy to gwarancja najwyższej jakości. W halach Selgros dostępna jest codziennie szeroka oferta świeżych ryb i owoców morza. Dzięki przynależności do grupy Transgourmet firma ma dostęp do ryb i owoców morza nawet z najodleglejszych zakątków świata. Produkty dostępne w ofercie firma prezentowała na stoisku podczas odbywających się targów Polagra Gastro w Poznaniu.
Marki handlowe Selgros Cash&Carry i Transgourmet należą do Transgourmet Polska, która zainwestowała do tej pory w kraju ponad 2 mld zł. Obecnie Selgros posiada w Polsce osiemnaście hurtowni samoobsługowych, zlokalizowanych w: Białymstoku, Bytomiu, Gdańsku, Gliwicach, Lublinie, Łodzi (2 hale), Katowicach, Krakowie, Poznaniu (gdzie mieści się także Centralne Biuro Firmy), Radomiu, Szczecinie, Warszawie (4 hale, otwarcie 4 hali planowane 10.10.2017 r.) i we Wrocławiu (także 2 hale) oraz magazyn obsługujący klientów Transgourmet. Docelowo władze spółki planują rozwinąć sieć hal cash&carry do 20. Aktualnie firma zatrudnia w Polsce ponad 4 200 pracowników.